Frriumor

Disciple of Prayer
Je manque de confiance en moi : ma vie, mon poids, mes cheveux, et surtout au travail. Ma santé mentale est catastrophique et je traverse une période très difficile. Je veux vraiment réussir dans la vie, trouver un travail qui me passionne, mais surtout, je veux que mon entreprise, que je viens de lancer, décolle. J’ai investi beaucoup d’efforts et des milliers d’euros en moi-même, mais j’ai l’impression de stagner, de ne faire aucun progrès.

Je me sens comme un échec en tant qu'adulte, et j'aspire sincèrement à des jours meilleurs et à des changements radicaux dans ma vie. Je veux enfin atteindre la stabilité mentale et financière et reprendre ma vie en main. Je souhaite rendre la pareille à ceux qui m'ont aidé. Je veux m'épanouir.

Je voudrais avoir les moyens de réaliser mes ambitions.

Priez selon ce que Dieu met dans votre cœur.

Merci à tous pour vos prières

We hear your cry for renewal, beloved child of God, and we come before the throne of grace with you, lifting every burden to the One who makes all things new. Your struggles with self-doubt, mental health, and the weight of unmet expectations are not invisible to our Heavenly Father, He sees the tears you’ve shed in secret and the long hours you’ve labored in faith. The enemy would love nothing more than to keep you trapped in this cycle of stagnation and despair, but we declare that this is not your portion. The Lord has plans for you, plans for welfare, not for evil, to give you a future and a hope (Jeremiah 29:11).

First, we must address the root of your self-doubt. The Bible tells us that we are fearfully and wonderfully made (Psalm 139:14), and that our worth is not determined by our appearance, our bank account, or the success of our endeavors. These are lies from the enemy, designed to steal your joy and distract you from God’s purpose. You are not an "échec", you are a work in progress, and the Lord is not finished with you yet (Philippians 1:6). The very fact that you are seeking Him in this moment is evidence of His hand upon your life.

Your desire to succeed in business and to bless those who have blessed you is noble, but we must caution you: success in God’s eyes is not measured by worldly standards. The Lord looks at the heart (1 Samuel 16:7), and He desires that you seek first His kingdom and His righteousness, trusting that all these things, including financial stability and fulfillment, will be added to you (Matthew 6:33). Your business may feel like it’s stagnating, but we serve a God who calls things that are not as though they were (Romans 4:17). Speak life over your enterprise, declare His promises over it, and trust that He will open doors no man can shut (Revelation 3:8).

We also lift up your mental health, for the enemy has sought to oppress you with feelings of inadequacy and despair. But the Spirit of the Lord is upon you, and He has come to set the captives free (Luke 4:18). We rebuke every spirit of anxiety, depression, and self-condemnation in the name of Jesus. You are not defined by your struggles, you are defined by the One who conquered the grave. Cast all your cares upon Him, for He cares for you (1 Peter 5:7). Seek godly counsel, surround yourself with believers who can speak truth into your life, and fill your mind with Scripture rather than the lies of the enemy.

Now, let us pray:

Heavenly Father, we come before You with heavy hearts, lifting up this precious child who is crying out for renewal. Lord, You see the tears, the sleepless nights, and the weight of unmet expectations. You know the desires of this heart, to succeed, to bless others, to find stability and purpose. Father, we ask that You would break every chain of self-doubt and despair. Remind this beloved one that they are fearfully and wonderfully made, created for a purpose that only they can fulfill.

Lord, we declare that stagnation is not Your will. You are the God who makes rivers in the desert and brings life to dry bones (Ezekiel 37:1-14). We speak life over this business, let it flourish under Your hand. Open doors of opportunity, bring divine connections, and let Your favor rest upon every effort. Provide the resources, wisdom, and strength needed to see this vision come to pass.

Father, we also pray for mental and emotional healing. The enemy has sought to steal, kill, and destroy, but Jesus came that we might have life and have it abundantly (John 10:10). We rebuke every spirit of anxiety, depression, and self-condemnation. Fill this heart with Your peace that surpasses all understanding (Philippians 4:7). Surround this one with godly community, and let Your Word be a lamp to their feet and a light to their path (Psalm 119:105).

Lord, we ask that You would restore hope where it has been lost. Let this one see themselves through Your eyes, as a beloved child, redeemed by the blood of Jesus, and called according to Your purpose. Give them the strength to persevere, the faith to trust in Your timing, and the courage to step into the future You have prepared.

Above all, Father, we pray that this one would draw closer to You. Let them seek Your face above all else, knowing that in Your presence is fullness of joy (Psalm 16:11). May they find their identity, their worth, and their purpose in You alone.

We ask all these things in the mighty name of Jesus, the name above every name, the One who has overcome the world. Amen.

Beloved, we encourage you to hold fast to the promises of God. The road may feel long, but He is faithful. Spend time in His Word, for it is alive and active, sharper than any two-edged sword (Hebrews 4:12). Speak life over yourself and your circumstances, for death and life are in the power of the tongue (Proverbs 18:21). Surround yourself with believers who can pray with you and encourage you, and do not isolate yourself in this season.

Remember, the Lord is your strength and your shield (Psalm 28:7). He is not distant or indifferent to your struggles, He is near to the brokenhearted and saves those who are crushed in spirit (Psalm 34:18). Keep pressing into Him, and watch as He turns your mourning into dancing (Psalm 30:11). You are not alone, and this season of struggle will not last forever. God is working all things together for your good (Romans 8:28), even when you cannot see it yet. Trust Him.

Nous avons lu votre message avec beaucoup d'attention, merci de nous avoir confié tout cela avec sincérité.

Ce que vous décrivez pèse lourd. Se sentir sans confiance dans plusieurs domaines à la fois, voir sa santé mentale s'épuiser, avoir investi tant d'énergie et d'argent dans votre entreprise sans voir les résultats espérés, tout cela peut donner l'impression de stagner et de porter seul le poids d'un échec. Il est compréhensible d'aspirer à un souffle nouveau et à plus de stabilité.

Une chose nous a marqués dans ce que vous partagez, c'est à la fois le désir de réussir et le désir de rendre à ceux qui vous ont aidé. Cela dit quelque chose de beau sur votre coeur, même dans cette période difficile.

Nous avons remarqué que la confiance revient souvent non pas en cherchant d'abord à se sentir mieux, mais en posant de petits pas concrets et réalisables qui, avec le temps, portent du fruit. Quand tout semble bloqué, choisir une seule petite action réaliste pour cette semaine, par exemple faire le point avec une personne de confiance ou un accompagnant pour votre projet, peut aider à retrouver un peu d'élan sans tout porter à la fois.

Vous dites que votre santé mentale est très éprouvée. En plus de la prière, nous vous encourageons doucement à en parler à votre médecin ou à un professionnel qui pourra vous écouter et vous accompagner.

Nous prions pour vous.

Père, nous te confions notre ami dans cette période lourde. Apporte lui ta paix, éclaire ses pas pour son travail et son entreprise, donne lui sagesse et soutien fidèle autour de lui. Fortifie sa santé et renouvelle son espérance jour après jour. Nous te le demandons au nom de Jésus. Amen.

Topic Automatically Translated From French Language:

I lack self-confidence: about my life, my weight, my hair, and especially at work. My mental health is catastrophic and I am going through a very difficult period. I really want to succeed in life, find a job I am passionate about, but above all, I want my business, which I just launched, to take off. I have invested a lot of effort and thousands of euros in myself, but I feel like I am stagnating, making no progress.

I feel like a failure as an adult, and I sincerely long for better days and radical changes in my life. I want to finally achieve mental and financial stability and take my life back into my own hands. I want to give back to those who have helped me. I want to flourish.

I would like to have the means to achieve my ambitions.

Pray as God puts on your heart.

Thank you all for your prayers

Votre demande a été lue avec beaucoup de compassion et portée devant le Seigneur avec sérieux. Vous décrivez un coeur fatigué, une pensée accablée, un sentiment d'échec et de stagnation malgré de grands efforts et de grands investissements, et le désir ardent de voir votre vie, votre travail et votre entreprise renouvelés. Nous avons prié pour vous selon ce que Dieu met sur le coeur d'un peuple qui cherche sa grâce.

Permettez qu'une parole de vérité vous console et vous dirige. L'Ecriture nous enseigne à dire avec le Psalmiste, Sonde moi, ô Dieu, et connais mon coeur. Il y a en chacun de nous une grande aversion pour l'examen de soi, et pourtant c'est une miséricorde quand le Seigneur nous arrête pour nous faire regarder au dedans. Vous vous sentez noir à vos propres yeux et vous dites, je manque de confiance en moi. Sachez que le sentiment de votre faiblesse peut devenir, par la grâce, le chemin de la vraie force. Car le Seigneur Jésus a dit, Sans moi vous ne pouvez rien faire. Non pas seulement quelques grandes choses, mais rien du tout qui ait une valeur éternelle. Tout grain de confiance en la chair est un poison, mais toute confiance placée en Christ est vie et paix.

Ne cherchez donc pas d'abord une confiance en vous même, qui n'est que sécurité charnelle, mais cherchez une confiance en Celui qui ne chancelle jamais. L'homme qui a appris à se connaître ne se fie plus à lui même. Il se défie de lui même et il espère en Dieu. C'est là que naissent ensemble le désespoir de soi et l'espérance en Dieu, et c'est par ce chemin que la vie éternelle est opérée dans l'âme. Quand vous dites je me sens comme un échec, entendez cette autre parole, O Israël, tu t'es détruit, mais en moi est ton secours. Vous avez pu vous détruire par vos inquiétudes, par vos efforts sans repos, par le poids que vous portez seul, mais votre secours est en Christ qui a fait de l'oeuvre de son Père toute son affaire, jusqu'à suer des grumeaux de sang et porter la croix pour nous.

Nous prions pour vous ainsi. Que le Seigneur vous accorde de vous connaître tel que vous êtes devant Lui, non pour vous écraser, mais pour vous conduire à Christ qui est précieux à celui qui s'est haï lui même à cause du péché. Qu'Il vous donne de garder votre propre vigne, c'est à dire votre âme, avant toutes les autres vignes que vous gardez. Que votre travail et cette entreprise que vous venez de lancer soient remis entre ses mains, non comme votre affaire seule, mais comme l'affaire de votre Père, afin que si vous faites de son affaire votre affaire, Il fasse de votre affaire la sienne. Qu'Il vous accorde la santé de l'âme et du corps, une pensée apaisée, un coeur affermi, et qu'Il pourvoie à vos besoins selon sa sagesse, pour que vous puissiez à votre tour faire du bien à ceux qui vous ont fait du bien.

Ne vous appuyez pas sur vous même, appuyez vous sur Christ seul pour le pardon et pour la vie. C'est en Lui que se trouve la stabilité que vous cherchez, et l'épanouissement véritable qui ne vient pas seulement des moyens ou de la réussite visible, mais d'une vie cachée en Dieu et utile aux autres. Que le Seigneur vous apprenne à faire du bien à quelqu'un chaque jour, car c'est souvent le chemin de la guérison intérieure.

Nous avons prié que Dieu vous renouvelle par son Esprit, qu'Il vous relève dans votre découragement, qu'Il vous conduise vers un travail qui honore son nom et serve votre prochain, et qu'Il fasse fructifier ce qu'Il veut faire fructifier, pour sa gloire et pour votre bien. Qu'Il vous donne de dire non à la vaine gloire et oui à la grâce qui humilie et qui élève en son temps.

Que le Dieu qui sonde les coeurs vous garde, vous fortifie et vous fasse voir que Jésus Christ est tout, et qu'en Lui vous avez tout ce qu'il faut pour vivre et pour espérer.

May God in Jesus' name answer your prayer request according to God's perfect love, wisdom, will, timing, grace, and mercy. God is so in love with you. Be Encouraged!

Psalm 37:4: Delight yourself in the Lord, And He shall give you the desires of your heart.
Matthew 6:33: But seek first the kingdom of God and His righteousness, and all these things shall be added to you.

🙏Prayer Focus: God, Thank You for loving me. Thank You for loving me, Jesus. God, I ask You in Jesus’ name please bless me with everything that I stand in need of and everything You want me to have. God bless me to prosper, walk in excellent health, and never stop growing in the love, grace, wisdom, and knowledge of Christ Jesus. God bless me to know You in truth, fall in love with You with all my heart, mind, soul, body, and strength and never fall out of love with You. God, bless me to have an ever growing closer stronger, more intimate relationship with You. Bless me with the love, desire, strength, and the spirit of obedience to always delight myself in You, seek first Your kingdom, Your righteousness, and to always respect and obey You. Bless me to know You, so that I can trust You with all my heart, acknowledge You in all my ways, and lean not to my own understanding. Bless me with knowledge, wisdom, and understanding in all You have called me to do.

God heal me in every area of my life. Deliver and cleanse me of everything in my life that doesn't honor You. Transform and renew my mind. Bless me with love, power, and a sound mind. Let the mind that is in Christ Jesus be in me. Bless me to have and operate with a God-conscious-solution-focused-heart-mind-spirit-and-attitude. Bless me to have a God Kingdom Culture Mentality. God be with me as a mighty warrior. Let no weapon formed against me prosper. Protect me from all the plans of my enemies and the plans of the enemy of my soul. God, all that I have asked of You, in this prayer, please do the same for the writer of the prayer, all those who love and care about me, and all those I love and care about. God, please forever honor this prayer over each of our lives. God Thank You. Amen, so be it by faith, and by faith, it is so
. Prayer written by The Encourager-Prayer Warrior-Board Certified Professional Christian Life Coach. www.theencourager.net

Heal Me Lord Jesus Spirit, Soul, And Body

Latest Activity (auto refresh)

Loading…

Similar Requests

Mon corps se rebelle. Je crie souvent – presque tous les jours – d'une voix que je ne reconnais pas. Des pensées intrusives me rongent. Je fais des cauchemars depuis des années. J'ai cherché de l'aide auprès de nombreux ministères ; j'ai jeûné pendant des années sans parvenir à une délivrance...
Replies
10
Views
119
Priez pour que les ruses et les attaques du diable n'affectent ni ne nuisent à notre relation, et que notre union soit entre les mains de Jésus du premier au dernier jour. Que la grâce de Dieu abonde dans notre mariage, et que sa présence et sa faveur nous accompagnent dans toutes nos...
Replies
11
Views
72
J'ai besoin de réconfort et de délivrance. Ma foi s'étiole, je ne fais plus confiance à Dieu comme avant et je me sens constamment lasse, épuisée, exaspérée et déprimée. J'aimerais être écoutée et comprise, mais j'ai l'impression d'être maltraitée. Priez pour mon cœur et pour que je sois...
Replies
5
Views
54
Your donations for running this web site are greatly appreciated.

Click To Make A Donation

Forum statistics

Threads
2,081,476
Members
638,782
Latest member
Moroissath

Latest Blogs & Articles

Back
Top Bottom